دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز

معاونت بهداشتی

emam
جهش تولید با مشارکت مردم
22 مهر 1404 سایت قدیم English
bg

 

 

 

همکاری و هماهنگی با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات

  1. آگاهی از دستورالعمل های ابلاغی و پیگیری اجرای آنها
  2. هماهنگی با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در کلیه حوزه های مرتبط و اخذ مجوزهای لازم
  3. شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقا معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آنها در انجام وظایف محوله
  4. مطالعه و تحقیق در زمینه پیشرفتهای علمی و فنی فناوری اطلاعات و ارائه نظرات مشورتی به مقامهای مافوق
  5. همکاری و هماهنگی با کارشناسان و مسئولین واحدهای مختلف جهت شناسایی نیازهای رایانه ای و نرم افزاری
  6. ارائه پیشنهاد راه حل های مناسب جهت حل مسائل و مشکلات موجود در سیستم ها با هدف مکانیزاسیون فرآیندهای انجام کار و حذف کاغذ
  7. تهیه زیرساخت های مساعد به منظور ارائه گزارشات عملکرد درخواستی
  8. ایجاد ارتباط زمینه تعامل و همکاری با سایر مراکز رایانه ای به منظور آگاهی از پیشرفتهای علمی و فنی در خصوص سخت افزار و نرم افزارها و تبادل دانش و اطلاعات در زمینه فناوری اطلاعات
  9. شرکت در سمینارهای تخصصی و ارائه نتایج حاصله از تحقیقات و پیشرفتهای علمی و فنی مربوط به فناوری اطلاعات
  10. مطالعات در حیطه انجام وظایف شغلی
  11. همکاری با شرکت های پیمانکار طرف قرارداد تایید شده از طرف مدیریت آمارو  فناوری اطلاعات
  12. نظارت و تایید خریدهای انجام شده در مرکز  مرتبط
  13. تهیه و تدوین گزارشات کارشناسی ، آماری و تحلیلی از وضعیت امکانات و تجهیزات ، جهت ارائه به مسئولین مربوطه

 

 

 

 

شبکه، زیرساخت و امنیت

  1. نیاز سنجی و  پیگیری نصب و راه اندازی رکها و سوئیچ و سرور و کامپیوتر ایستگاه های کاری
  2. نگهداری و به روز رسانی آنتی ویروس و نصب آن در ایستگاه های کاری
  3. تعیین موقعیت فیزیکی سرورها، رکها با در نظر گرفتن نکات ایمنی شامل کنترل دما، تجهیزات ضد حریق و استاندارد سازی
  4. کنترل و اطمینان از صحت عملکرد صحیح تجهیزات و ملزومات شبکه
  5. همکاری با کارشناسان شبکه و سیستمهای پایه و برنامه ریزان ستاد دانشگاه در زمینه نصب، راه اندازی و پشتیبانی تجهیزات مورد نیاز
  6. راه اندازی ، نظارت و پیگیری اجرای شبکه
  7. پشتیبانی و نظارت بر تهیه تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور
  8. امکان سنجی و طراحی نقشه شبکه های رایانه ای مورد نیاز با توجه به تعداد کاربران، حجم داده و نقاط اتصال
  9. نصب و راه اندازی رایانه سرور و تنظیمات مربوطه
  10. نظارت بر جریان آماده سازی و راه اندازی دستگاه های اصلی و پیرامونی و کنترولرهای مربوطه و ایجاد هماهنگی کامل در کلیه امور عملیاتی واحد مربوط
  11. کنترل و مدیریت کاربران شبکه و تعریف سطوح دسترسی
  12. تنظیم گزارشهای ادواری از وضعیت شبکه و عملیات کاربران
  13. مدیریت امنیت شبکه مطابق با سیاست های ابلاغی ستاد مدیریت

 

 

سخت افزار

  1. مسئولیت کنترل و نگهداری مداوم کلیه سخت افزارهای موجود
  2. ایجاد شناسنامه بروز از تجهیزات و سخت افزارهای موجود در اتاق سرور و ایستگاههای کاری
  3. تهیه و تنظیم فهرست فنی قطعات مورد نیاز به منظور پشتیبانی سخت افزارهای موجود و انطباق قطعات خریداری شده با مشخصات فنی مورد نظر
  4. نصب لوازم و قطعات جانبی جهت افزایش توانایی های سخت افزاری و راه اندازی آنها
  5. انجام امور مربوط به عیب یابی تجهیزات سخت افزاری و نظارت بر تعمیر و رفع عیوب آنها
  6. بازدیدهای دوره ای از مجموعه سخت افزارهای موجود و مشاوره در جهت انجام اقدامات پیشگیرانه نگهداری و تعمیرات

 

 

 

نرم افزار و تحلیل سیستم

  1. جمع آوری اطلاعات در زمینه فرآیندهای  سیستم، فرم های ورودی، خروجی، گردش عملیات رایانه ای فایلها، پایگاه داده ها و بررسی گردش عملیات دستی
  2. تعیین اهداف سیستم پیشنهادی جدید در جهت ارتقای کارایی سیستم های موجود با توجه به ارائه مشخصات کامل ورودیها، خروجیها، فایلها و هزینه های لازم جهت پیاده سازی و عملیاتی کردن سیستم در برنامه زمانی مشخص
  3. تعیین محدودیت های سیستم و پیش بینی جهت  توسعه آن در آینده
  4. تهیه و تدوین و ارائه به موقع مستندات کلیه مراحل سیستم تا عملیاتی شدن آن
  5. همکاری و هماهنگی با شرکت های ارائه دهنده نرم افزار جهت توسعه سیستم نرم افزاری
  6. پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرحهای اتوماسیون اداری و سیستمهای مکانیزاسیون در واحدهای تابعه
  7. تعیین اهداف سیستم پیشنهادی جدید در جهت ارتقای کارایی سیستمهای موجود با توجه به مشخصات کامل ورودی ها و خروجی ها و هزینه های لازم
  8. آزمایش و تست نرم افزارهای پایه ای به منظور اطمینان از صحت عملکرد آنها
  9. همکاری و راهبری نرم افزارها و زیرسیستم های متمرکز دانشگاه

 

 

 

 

پشتیبانی و نگهداری

  1. پشتیبانی فنی وب سایت جهت به روز رسانی زیر پورتال واحد مربوطه
  2. مستندسازی کلیه موارد مرتبط با سخت افزار بصورت مکتوب و قابل استناد جهت ارائه در مواقع بازرسی و یا تحویل شبکه به مسئول بعدی(نقشه شبکه، تعداد سویچ ها ، لیست مشخصات تجهیزات، لیست و مشخصات اینترنت های موجود و ...)
  3. پاسخگویی به کلیه درخواستها درقالب زیر سیستم درخواست خدمات رکوردی
  4. برگزاری کلاسهای آموزشی کاربری نرم افزاری و سخت افزاری بصورت عملی برای کاربران هر مرکز
  5. نگهداری و به روز رسانی سیستم عامل شامل نصب پچ های مربوطه و سایر موارد . بروز رسانی و نگهداری تمامی نرم افزارهای موجود در شبکه
  6. تهیه نسخه پشتیبان حاوی اطلاعات مربوط به نرم افزارهای موجود در شبکه و تنظیمات سخت افزاری تجهیزات شبکه
  7. ثبت اطلاعات مربوط به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری با ذکر علت مشکل و چگونگی حل آن
  8. تهیه و تدوین دستورالعملهای لازم در زمینه بهره برداری و نگهداری سخت افزارها و نرم افزارها به منظور حصول بهترین بازدهی
  9. نصب و راه اندازی ایستگاه های کاری و تنظیمات مربوط
  10. عیب یابی و رفع خطا  در بستر شبکه ارتباطی

 

پایش وارزیابی

  1. پایش  ونظارت بر فعالیتهای مرتبط با IT  در مراکز تابعه
  2. پایش وارزیابی عملکرد کارشناس مسوولین فناوری اطلاعات مراکز بهداشت شهرستان
  3. ارائه راهکارهای لازم جهت بهبود عملکرد فعالیتهای مرتبط با ITدر مراکز تابعه
  4. تدوین سیاستهای حوزه فناوری اطلاعات مراکز تابعه با همکاری مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه
  5. برگزاری جلسات منظم با مسوولین فناوری اطلاعات مراکز وبررسی مشکلات  موجود وتدوین راه حلهای ممکن

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: