همکاری و هماهنگی با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
|
- آگاهی از دستورالعمل های ابلاغی و پیگیری اجرای آنها
- هماهنگی با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در کلیه حوزه های مرتبط و اخذ مجوزهای لازم
- شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقا معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آنها در انجام وظایف محوله
- مطالعه و تحقیق در زمینه پیشرفتهای علمی و فنی فناوری اطلاعات و ارائه نظرات مشورتی به مقامهای مافوق
- همکاری و هماهنگی با کارشناسان و مسئولین واحدهای مختلف جهت شناسایی نیازهای رایانه ای و نرم افزاری
- ارائه پیشنهاد راه حل های مناسب جهت حل مسائل و مشکلات موجود در سیستم ها با هدف مکانیزاسیون فرآیندهای انجام کار و حذف کاغذ
- تهیه زیرساخت های مساعد به منظور ارائه گزارشات عملکرد درخواستی
- ایجاد ارتباط زمینه تعامل و همکاری با سایر مراکز رایانه ای به منظور آگاهی از پیشرفتهای علمی و فنی در خصوص سخت افزار و نرم افزارها و تبادل دانش و اطلاعات در زمینه فناوری اطلاعات
- شرکت در سمینارهای تخصصی و ارائه نتایج حاصله از تحقیقات و پیشرفتهای علمی و فنی مربوط به فناوری اطلاعات
- مطالعات در حیطه انجام وظایف شغلی
- همکاری با شرکت های پیمانکار طرف قرارداد تایید شده از طرف مدیریت آمارو فناوری اطلاعات
- نظارت و تایید خریدهای انجام شده در مرکز مرتبط
- تهیه و تدوین گزارشات کارشناسی ، آماری و تحلیلی از وضعیت امکانات و تجهیزات ، جهت ارائه به مسئولین مربوطه
|
شبکه، زیرساخت و امنیت
|
- نیاز سنجی و پیگیری نصب و راه اندازی رکها و سوئیچ و سرور و کامپیوتر ایستگاه های کاری
- نگهداری و به روز رسانی آنتی ویروس و نصب آن در ایستگاه های کاری
- تعیین موقعیت فیزیکی سرورها، رکها با در نظر گرفتن نکات ایمنی شامل کنترل دما، تجهیزات ضد حریق و استاندارد سازی
- کنترل و اطمینان از صحت عملکرد صحیح تجهیزات و ملزومات شبکه
- همکاری با کارشناسان شبکه و سیستمهای پایه و برنامه ریزان ستاد دانشگاه در زمینه نصب، راه اندازی و پشتیبانی تجهیزات مورد نیاز
- راه اندازی ، نظارت و پیگیری اجرای شبکه
- پشتیبانی و نظارت بر تهیه تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور
- امکان سنجی و طراحی نقشه شبکه های رایانه ای مورد نیاز با توجه به تعداد کاربران، حجم داده و نقاط اتصال
- نصب و راه اندازی رایانه سرور و تنظیمات مربوطه
- نظارت بر جریان آماده سازی و راه اندازی دستگاه های اصلی و پیرامونی و کنترولرهای مربوطه و ایجاد هماهنگی کامل در کلیه امور عملیاتی واحد مربوط
- کنترل و مدیریت کاربران شبکه و تعریف سطوح دسترسی
- تنظیم گزارشهای ادواری از وضعیت شبکه و عملیات کاربران
- مدیریت امنیت شبکه مطابق با سیاست های ابلاغی ستاد مدیریت
|
سخت افزار
|
- مسئولیت کنترل و نگهداری مداوم کلیه سخت افزارهای موجود
- ایجاد شناسنامه بروز از تجهیزات و سخت افزارهای موجود در اتاق سرور و ایستگاههای کاری
- تهیه و تنظیم فهرست فنی قطعات مورد نیاز به منظور پشتیبانی سخت افزارهای موجود و انطباق قطعات خریداری شده با مشخصات فنی مورد نظر
- نصب لوازم و قطعات جانبی جهت افزایش توانایی های سخت افزاری و راه اندازی آنها
- انجام امور مربوط به عیب یابی تجهیزات سخت افزاری و نظارت بر تعمیر و رفع عیوب آنها
- بازدیدهای دوره ای از مجموعه سخت افزارهای موجود و مشاوره در جهت انجام اقدامات پیشگیرانه نگهداری و تعمیرات
|
نرم افزار و تحلیل سیستم
|
- جمع آوری اطلاعات در زمینه فرآیندهای سیستم، فرم های ورودی، خروجی، گردش عملیات رایانه ای فایلها، پایگاه داده ها و بررسی گردش عملیات دستی
- تعیین اهداف سیستم پیشنهادی جدید در جهت ارتقای کارایی سیستم های موجود با توجه به ارائه مشخصات کامل ورودیها، خروجیها، فایلها و هزینه های لازم جهت پیاده سازی و عملیاتی کردن سیستم در برنامه زمانی مشخص
- تعیین محدودیت های سیستم و پیش بینی جهت توسعه آن در آینده
- تهیه و تدوین و ارائه به موقع مستندات کلیه مراحل سیستم تا عملیاتی شدن آن
- همکاری و هماهنگی با شرکت های ارائه دهنده نرم افزار جهت توسعه سیستم نرم افزاری
- پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرحهای اتوماسیون اداری و سیستمهای مکانیزاسیون در واحدهای تابعه
- تعیین اهداف سیستم پیشنهادی جدید در جهت ارتقای کارایی سیستمهای موجود با توجه به مشخصات کامل ورودی ها و خروجی ها و هزینه های لازم
- آزمایش و تست نرم افزارهای پایه ای به منظور اطمینان از صحت عملکرد آنها
- همکاری و راهبری نرم افزارها و زیرسیستم های متمرکز دانشگاه
|
پشتیبانی و نگهداری
|
- پشتیبانی فنی وب سایت جهت به روز رسانی زیر پورتال واحد مربوطه
- مستندسازی کلیه موارد مرتبط با سخت افزار بصورت مکتوب و قابل استناد جهت ارائه در مواقع بازرسی و یا تحویل شبکه به مسئول بعدی(نقشه شبکه، تعداد سویچ ها ، لیست مشخصات تجهیزات، لیست و مشخصات اینترنت های موجود و ...)
- پاسخگویی به کلیه درخواستها درقالب زیر سیستم درخواست خدمات رکوردی
- برگزاری کلاسهای آموزشی کاربری نرم افزاری و سخت افزاری بصورت عملی برای کاربران هر مرکز
- نگهداری و به روز رسانی سیستم عامل شامل نصب پچ های مربوطه و سایر موارد . بروز رسانی و نگهداری تمامی نرم افزارهای موجود در شبکه
- تهیه نسخه پشتیبان حاوی اطلاعات مربوط به نرم افزارهای موجود در شبکه و تنظیمات سخت افزاری تجهیزات شبکه
- ثبت اطلاعات مربوط به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری با ذکر علت مشکل و چگونگی حل آن
- تهیه و تدوین دستورالعملهای لازم در زمینه بهره برداری و نگهداری سخت افزارها و نرم افزارها به منظور حصول بهترین بازدهی
- نصب و راه اندازی ایستگاه های کاری و تنظیمات مربوط
- عیب یابی و رفع خطا در بستر شبکه ارتباطی
|
پایش وارزیابی
|
- پایش ونظارت بر فعالیتهای مرتبط با IT در مراکز تابعه
- پایش وارزیابی عملکرد کارشناس مسوولین فناوری اطلاعات مراکز بهداشت شهرستان
- ارائه راهکارهای لازم جهت بهبود عملکرد فعالیتهای مرتبط با ITدر مراکز تابعه
- تدوین سیاستهای حوزه فناوری اطلاعات مراکز تابعه با همکاری مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه
- برگزاری جلسات منظم با مسوولین فناوری اطلاعات مراکز وبررسی مشکلات موجود وتدوین راه حلهای ممکن
|